
- December 16, 2013
Customer: General Management of Commerce – AGESIC
The specific goal of this project was the development of the Educational Portal for the Uruguayan School of Consumer Protection (EUDEC). With the EUDEC implementation, the General Management of Commerce will improve the information and advisory process to consumers through distance education courses on topics related to the general public’s interest.
It offers support and training to users of the SINDEC System (National Consumer Defense Information System), including area officials and especially officers of departmental governments and of the Citizen Service Centers that perform tasks in the system, and to the citizen-consumer registered into the system to manage and/or consult and/or answer the citizen-consumer’s proposals.
Bullseye performed the Educational Portal implementation, the content adaptation and integration of the EUDEC in the form of E-Learning. In this case, the “Elementary Notions for Consumer Protection” course was adapted to E-learning and the staff was trained in distance education mode and in their technical capabilities to perform the subsequent technology transfer. The project included the educational portal creation and the installation, configuration and customization of the courses using Moodle.
- Moodle

- December 16, 2013
Cliente: Dirección General de Comercio – AGESIC
El objetivo específico de este proyecto fue el desarrollo del Portal Educativo de la Escuela Uruguaya de Defensa del Consumidor (EUDEC). Con la implantación de la EUDEC la Dirección General de Comercio mejorará el proceso de información y asesoramiento al ciudadano consumidor, mediante cursos de educación a distancia relativos a los temas de interés para la ciudadanía en general.
También le permite dar soporte y capacitación a los usuarios del sistema SINDEC (Sistema de Información Nacional de Defensa del Consumidor), entre ellos, a los funcionarios del área y muy especialmente a los funcionarios de las intendencias departamentales y de los Centros de Atención Ciudadana que realizan tareas en el sistema, al ciudadano-consumidor registrado en el sistema para gestionar su planteo y/o consulta y/o reclamo y al proveedor registrado en el sistema para gestionar y/o responder los planteos del ciudadano-consumidor.
Bullseye realizó la implementación del Portal Educativo y la adaptación e integración de contenidos en modalidad e-Learning de la EUDEC. En esta oportunidad se realizó la adaptación del curso de “Nociones Elementales Defensa del Consumidor” a la modalidad e-Learning y la formación del personal en la modalidad de educación a distancia y en sus capacidades técnicas para realizar la posterior transferencia tecnológica. El proyecto incluyó la creación del portal educativo, y la instalación, configuración y personalización de los cursos usando Moodle.
- Moodle